Monday, 11 August 2014

Anak-anak dan Mealshake

Anak-anak aktif dan sentiasa sihat dengan Mealshake...


Assalamuailaikum wrt dan salam sejahtera…

Entry kalini Husna nak kongsi sedikit tentang testimoni Mealshake anak Husna sendiri….
Husna mula bagi Mealshake kat Farzana sejak dia umur setahun 7bulan…
Farzana memang tak selera makan…puas pujuk…puas masak yang sedap2…
Tapi pilihan dia..hanya nak susu, susu dan susu…usia dia dari 7bulan memang kuat hisap susu je..
Berat badan pun xbape nak berat…
Pastu asyik sembelit…2hari sekali yak…kadang2 tu sampai 3hari baru yak..
Setiap kali nak yak…punya la dia teran…mak aiii…cam ibu nak bersalin la plak…!!!
Yang jadi doktornya..husna sendiri la…yang kesiannya…setiap kali dia nak teran…memang kesian sangat-sangat…tahi tu nampak…tapi separuh nak keluar dengan taknak kluar je…sangat kesian…bila mula wat operasi ni…(membuatkan farzana boleh yak)..Husna sendiri rasa nyilu…nak menanggis pun ada…

Caranya…
Husna masukkan tiub ubat yang sembelit tu ke dalam lubang ontot dia…
Pastu bila dia teran…sambil urut2 perut dia…
dia nanggis tu xtahu la nak cite camne…memang kesian…
Nak taknak…husna redah wat juga…walaupun nyilu tgk…!!!
Akhirnya farzana berjaya yak…tapi setiap kali dia yak..ada darah kat najis tu…maksudnya ontot dia berdarah kan…kalau cam kita orang dewasa yang sembelit ni rasa pedih kan…apatah lagi dia..kulit dia masih nipis…

Kita yang dah dewasa ni..sehari tak buang air besar memang tak boleh nak duduk kan..cam perut ni tak selesa…rasa kembong perut kan…angin je..apatah lagi usia farzana yang baru setahun lebih tu…

Sejak comsume mealshake kat farzana…Alhamdulillah…
Hari-hari farzana yak…farzana dah tak sembelit lagi…
Makin aktif…berat badan bertambah sebab selera makan itu ada…
Sebelumni husna pernah guna petua nak naikkan selera anak…
Husna mandikan dia dengan air rendaman daun kucai…
Tapi tak berhasil pun….
Syukur…Alhamdulillah…sekarang ni nak kata farzana sakit demam tu…tak..sentiasa happy…


Tu cite pasal farzana….ni cite pasal hafiy plak…
Husna mula bg hafiy mealshake…sejak hafiy umurnya 3bulan…
Haaaa….3bulan dah bagi mealshake…???
Iya…betul…!!!
Sebenarnya mealshake ni disarankan kepada anak- anak yang berusia setahun ke atas…tapi xde la husna bagi sampai secawan besar…husna bagi separuh scop je..husna campur dalam susu botolnya…

Sebenarnya husna menyusu hafiy sampai 3bulan setengah je…pastu hafiy dah tak nak bf dengan husna…jadi terpaksa la bagi susu formula…huhu…

Sebab bagi hafiy mealshake kenapa ye…?
Terdesak…!!!
Sebab masa tu hafiy masih baby lagi…hafiy asyik renget2 susu tak kenyang…jadi kesimpulannya husna pun campur dengan mealshake…
Suatu hari tu…hafiy bersin-bersin dan selsema…husna campur mealshake ke dalam botol susunya…
Alhamdulillah…pas hafiy bangun dari tdo…hafiy dah tak selsema dan bersin-bersin lagi…memang terasa amazing sangat…
Tapi kita juga harus ingat…tanpa izin dariNYA…ianya juga takkan menjadi kan…
Apa-pun Mealshake memang terbaik untuk anak-anak Husna…
Sekarang usia Farzana dah 2tahun 8bulan…Hafiy plak dah setahun 3bulan…
Dan sehingga kini la husna masih campur mealshake ke dalam susu botol anak-anak…
Berbaloi-baloi…sebab anak sentiasa sihat dan aktif.. 
Rugi bagi parent yang tak bagi anak-anak mereka Mealshake ni…


Jom ketahui kebaikan Mealshake ni…


Bagi yang berminat nak dapatkan mealshake Shaklee…?
Whatsapp or SMS 017-718 7881

Atau boleh juga dapatkan kat brand negeri masing-masing..
Boleh tengok kat sini ye brand Shaklee setiap negeri…
Husna dah xpayah pos…g kat brand…boleh guna ID Shaklee Husna ye…
Nurul Husna Dali
ID Shaklee 986791

Kalau nak husna pos ke semenanjung…postagenya rm9..kalau sabah Sarawak rm15…
Thanks ye..sudi baca entry kalini sampai habis…



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...