Tuesday, 28 March 2017

Alfalfa Complex Shaklee

Apa Itu Alfalfa..??




Alfalfa Shaklee /Alfalfa Complex Shaklee merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950-an Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia.

Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”. Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.

Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya.
Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. 

Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet.
Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet alfalfa Shakleemengandungi 300mg.

Alfalfa Shaklee semestinya hanya yang terbaik!


20 Manfaat Alfalfa Kepada Kesihatan 

1. Merawat gangguan pencernaan
2. Mengawal kolestrol dalam darah
3. Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4. Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5. Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah

6. Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7. Mengurangkan simptom menopous
8. Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9. Merawat masalah sembelit
10. Menyahkan toksik dalam tubuh


11. Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12. Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13. Membantu masalah penghadaman
14. Membantu memperbanyakkan susu ibu
15. Mengurangkan masalah pundi kencing

16. Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17. Meningkatkan kesihatan prostat
18. Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19. Menghangatkan hubungan suami isteri
20. Membantu tingkatkan kesihatan lelaki


Keistimewaan Alfalfa Shaklee 

1. Sumber terbaik dari daun alfalfa (tanpa akar dan batang)
2. Alfalfa Shaklee ditanam tanpa semburan bahan kimia
3. Di sediakan dalam dua pek bersaiz 330 biji dan 700 biji
4. Pil boleh dihancurkan dan dicampur dengan air sebagai minuman herba semulajadi

5. Tidak memberi mudarat kepada bayi yang menyusu seperti panas dan cirit-birit
6. Alfalfa Shaklee tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan.
7. Membersihkan hati
8. Membantu melengkapakan zat dan nutrient dalam pemakanan seseorang.




Siapakah Yang Memerlukan Alfalfa Complex Shaklee Ini...??



Berminat…?
Fast Respons..

PM, Wasaap, Telegram or SMS 017-718 7881




Produk dijamin original, berkualiti dan harga murah mampu milik...!!

COD: Bandar Baru Uda, Tampoi, Kempas, Pasir Gudang, Skudai , sekitar Johor Bahru dan pos ke seluruh daerah, negeri dalam Malaysia...


Terima Kasih dan Happy Shopping....


Facebook Page:  Koleksi Surirumah
Instagram:  Koleksi_Surirumah


Testimoni Alfalfa Complex Shaklee



Terima Kasih Kerana Membaca --->> Alfalfa ComplexShaklee

Monday, 13 March 2017

Khasiat Terung Pipit

Banyak betul khasiat terung pipit ni kan....Jom baca....



KHASIAT TERUNG PIPIT
====================

Kegunaannya..
1. Mengubati sakit kepala
2. Mengubati sengal-sengal badan
3. Taun dan cirit-birit
4. Mengurangkan demam panas.
    Caranya : Akarnya direbus dan diminum untuk merawat deman panas, pitam dan sawan.

5. Merawat buasir
    
Caranya: Daunnya dijadikan pes dan lotion

6. Merawat tumit kaki yang pecah
    Caranya: Akarnya ditumbuk dan ditempelkan pada bahagian yang berkenaan.

7. Menurunkan tekanan darah tinggi.

8. Buah terung pipit sedap dimasak kari dan dijadikan ulam, dicicah sambal belacan atau budu.
9. Daunnya dijadikan bahan perisa masakan.

10. Boleh digunakan untuk penawar patukan ular dan sengatan serangga.
      Caranya : Ditumbuk lumat seluruh bahagian terung pipit ini, cecair yg diperah keluar disapukan pada patukan ular / sengatan serangga.

11. Merawat kulit kaki yang merekah ataupun bengkak.
Caranya : Tumbuk lumat2 bahagian akarnya dan ditampal pada bahagian yang bermasalah. Ini dapat melegakkan kesakitan dan memperbaiki peredaran darah dari tempat yang bengkak.

12. masalah jantung berdebar
Daun terung manggul boleh membantu mengurangkan masalah jantung berdebar dengan merebus 6 helai daun bersama dengan 1/2 ruas kunyit, ditumbuk semua, peras ambil air, saring dan minum sehari 2x

13. AKAR TERUNG PIPIT JUGA SANGAT BAIK UNTUK MENGHILANGKAN GATAL" AKIBAT DARAH KOTOR..(BUKAN DARAH HAID )



UNTUK KENCING MANIS
DAN PENAWAR KANSER/KANKER
Caranya :
Akarnya di cuci bersih
kemudian di potong kecil"
lalu d jemur..
bila dah kering dpt di simpan..

Cara minumnya :
ambil segenggam akar tadi di rebus dgan 5 gelas air jadikan 2 gelas
In Shaa Allah Bermanfaat..
selamat mencuba.

Secara amnya, terung pipit di gunakan secara meluas untuk masakan dan perubatan.

Dalam perubatan Ayurveda, terung pipit sering digunakan bagi meningkat sistem imun, mengurangkan haba didalam badan dan juga sebagai tonik yang sangat baik untuk hati.

Terung pipit juga di gunakan untuk rawatan mukus, kahak dan batuk. Sering juga di gunakan bagi menguatkan saraf mata. Dikatakan baik untuk rawatan ulser mulut dan perut.
Air rebusan terung pipit boleh di jadikan sebagai minuman untuk mencuci darah dan melegakan sakit perut.

Ramai orang berkata, rajin makan ulam, badan akan menjadi sihat dan awet muda.

Friday, 10 March 2017

Resepi Roti Jala Coklat

Roti Jala Coklat


Resepi Mudah Dan Ringkas Roti Jala Coklat
Roti jala memang sedap dijadikan makanan pada waktu sarapan dan minum petang. Ianya juga selalu dihidangkan di majlis-majlis, jamuan -jamuna dan kenduri sebagai makan sampingan. 

Selalunya roti jala akan dicecah dengan kuah kari ataupun kuah durian. Tetapi sekarang ini ramai pula yang cuba mencipta berbagai-bagai resepi untuk menyedapkan lagi roti jala, salah satunya Roti Jala Coklat.

Resepi Mudah Dan Ringkas Roti Jala Coklat;


Bahan-bahan

1 cawan tepung gandum
1 cawan air
1 sudu minyak masak
1 biji telur gred A

2 sudu kecil cocoa powder-boleh digantikan dengan milo
2 sudu besar gula kastor (boleh juga guna gula pasir)
2 sudu besar susu pekat manis
Secubit garam


Cara-cara membuatnya

Satukan semua bahan ke dalam blender dan blend sebati (atau gaulkan sahaja sehingga sebati) Kemudian tapiskan

Masukkan adunan ke dalam acuan roti jala (guna botal lubang 3)
Panaskan kuali non-stick pan, sapukan sedikit minyak. Kirai atau jala adunan ke atas non-stick pan tadi, biarkan selama 1minit (hingga masak).Kemudian angkat. Lipat atau gulung.

Roti jala coklat ni sedap dimakan begitu saja. Kemanisan yang sedang-sedang jer. Boleh jugak dicicah bersama susu pekat manis atau sebarang sos kegemaran.

Selamat mencuba. Sedap gila untuk minum petang dan sarapan pagi.


Tilam Kereta / Inflatable Car Bed - Harga Murah

INFLATABLE CAR BED 




Tilam kereta...

✔Spesifikasi:
✘ Saiz: Panjang 135-145cm, 88-95cm lebar
✘ Ketebalan: 8cm
✘ Tinggi Pad: 38cm-43cm
✘ Berat kasar : 3kg


✔Ciri-ciri:
✘ PVC berkualiti tinggi (ketebalan 44UM), mesra alam sekitar dan tidak berbau
✘ Rekaan terbaru siap dgn bantal dan permukaan yg amat
selesa utk tidur


Permukaan : Baldu + kesat ( tdk licin dan kanak2 tdk mudah gelincir)
✘ Tekanan angin sesuai ( tdk gelembung) dan menyokong posisi tidur yg selesa .
✘ Pam angin & repair kit + mini beg disertakan sekali. Boleh dijadikan sofa bed di dalam rumah anda!! 


TAHAN LASAK / TEBAL !!!
" SESUAI DGN SEMUA MODEL KERETA DRP KANCIL SEHINGGA MPV "
-Free 2bantal,Pump Letrik &Beg.bole dlipat
-Sesuai semua kereta Alza, Myvi,Mpv,Vios, Semua jenama Proton, wira,Honda,Hilux. toyota, Nissan



















Berminat…?
Fast Respons..







Semak Produk Anda Di Channel Telegram Koleksi SuriRumah









Sebarang Pertanyaan: SMS, Whatsapp atau Telegram 017-718 7881


Produk dijamin original, berkualiti dan harga murah mampu milik...!!



COD: Bandar Baru Uda, Tampoi, Kempas, Pasir Gudang, Skudai , Kulai,  sekitar Johor Bahru dan pos ke seluruh  daerah, negeri dalam Malaysia...



Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Pahang, Kelantan, Terengganu, Melaka, Kula Lumpur, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Sabah, Sarawak



Terima Kasih dan Happy Shopping....
 

Facebook Page:  Koleksi Surirumah
Instagram:  Koleksi_Surirumah



Mommy Bag 4 in 1

Dengan adanya Mommy Bag 4 in 1 ni memudahkan ibu untuk menyusun barang keperluan bayi ketika hendak dibawa ke mana-mana.


MOMMY BAG 4 IN 1













DETAILS


Warna: Biru muda,Biru Gelap, Pink
Jenis Patern: Print
Closure Type: Zipper
Material: Polyester
Size(CM)(L*W*H): 39*15*28
Strap Length: Short:12CM, Long:60-120CM (Adjustable)


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Berminat…?
Fast Respons..

PM, Wasaap, Telegram or SMS 017-718 7881



 Produk dijamin original, berkualiti dan harga murah mampu milik...!!

COD: Bandar Baru Uda, Tampoi, Kempas, Pasir Gudang, Skudai , sekitar Johor Bahru dan pos ke seluruh Malaysia...
 

Terima Kasih dan Happy Shopping....
 

Facebook Page:  Koleksi Surirumah

Instagram:  Koleksi_Surirumah

Resepi Nasi Kerabu

Nasi Kerabu


Resepi Nasi Kerabu Biru
Sumber resepi : Tahrunnisah Jali

Nasi
3 cawan nasi
sedikit pewarna biru (bunga telang malas nak cari penah Nampak)
air secukupnya
4 helai daun limau purut di ramas
1 batang serai dititik
sedikit garam

basuh bersih beras..masukkan air secukupnya macam nak masak nasi.. kemudian masukkan daun limau purut dan serai serta sedikit garam

Sambal tumis (dimasak lebih awal...belah malam jika nak buat sarapan..lagi sedap)
4 biji bawang besar atau 20 biji bawang merah**
3 ulas bawang putih**
secekak lada kering direbus dan dibuang bijinya (ikut kepedasan yang ada suka)**
sedikit halia**
sedikit kunyit hidup** kalau takde gunala kunyit serbuk

1 batang serai dititik
budu
garam, gula
belacan
santan pekat
sedikit air asam jawa
1/2 cawan minyak masak

Kisar bahan yang bertanda **.dengan sedikit air.. panaskan kuali dan isi minyak masak.. dah panaskan minyak masukkan bahan kisar..tumis sehingga pecah minyak ..masukkan serai, budu, garam gula, belacan...
tumis lagi kemudian masukkan santan pekat dan sedikit air asam jawa..masak sehingga ia pekat ..siap!!

sambal ikan + kelapa
3 ekor ikan kembung
2 biji bwang besar (sederhana besar)*
2 ulas bawang putih*
sedikit halia*
1cawan santan cair
1 sudu lada hitam ditumbuk halus
garam, gula
1 cawan kelapa parut - nak lebih pun boleh
kelapa parut digoreng tanpa minyak sehingga kekuningan (api perlahan) ketepikan

ikan kembung dibuang perut dibersihkan dan direbus..air rebusan jangan dibuang .. kemudian ambil isi ikan sahaja
Kisar bahan bertanda sehingga hancur dan masukkan isi ikan tadi..kisar lagi..n tambah sikit air rebusan ikan tadi jika mesin tak le putar
kemudian menggunakan kuali.. panaskan 1 sudu minyak..masukkan bahan kisar tadi ..masukkan santan, lada hitam garam gula...masak sehingga ia agak kering...(rujuk gambar) kemudian rasa dah ok.masukkan kelapa goring tadi..kacau sebati..siap

Solok Ikan
2 ekor ikan kembung buang perut dan kaut isinya sahaja guna sudu
1/2 biji bawang besar
sedikit lada hitam lbh kurang 1/3 sudu besar
sedikit kelapa parut kelapa parut
garam n gula
tumbuk bawang besar, lada hitam, kelapa parut kemudian masukkan isi ikan kembung, tambah garam dan sedikit gula..tumbuk biar isi ikan hancur.. masukkan adunan ni dlm lada hijau yang telah dibelah bahagian tengahnya
kukus dlm 10 minit (saya kukus dlm periuk atasnya guna bekas penyejat dan tutup...

Sambal cuka (agak2 rasa sambal tumis tak pedas boleh buat sambal cuka)
cili padi
lada merah
cuka sikit
garam dan gula
1 ulas bawang putih di bakar sekejap

kisar kasar semua bahan utk sambal cuka..
bahan hiasan
kobis, kacang panjang, tauge, ulam raja ke, timun
keropok goring
daging bakar
lada cuka
budu (saya dah taruk banyak dlm sambal tumis)

Selamat Mencuba ye....!!!


Bella Sinus Formula Care Merawat Resdung - Harga Murah Original

Bella Sinus Formula Care


KKM NUMBER ( MAL06121075T)

ANDA ADA MASALAH SEPERTI DIBAWAH??



1. Hidung Tersumbat ?? 
2. Lendir selalu keluar dari hidung dan tekak ?? 
3. Muka berasa sakit dan berat terutamanya pada bahagian antara mata ??
4. Sakit tekak berpanjangan dan berulang - ulang ?? 
5. Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan akibat gejala diatas ?? 
6. Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya ??


7. Hidung berair ?? 
8. Rasa sakit di sekitar pipi dan bahagian atas gigi yang biasanya disebabkan jangkitan pada Maxilarry Sinus ?

9. Sakit di bahagian dahi, di atas kening yang berkemungkinan disebabkan  jangkitan pada bahagian Frontal Sinus 

10. Sakit dibahgian belakang mata, diatas kepala yang disebabkan jangkitan pada bahgian Sphenoid Sinus.

11. Rasa sakit dan tekanan pada bahgian muka diikuti dengan keadaan hidung yang sentiasa 
berair adalah simptom paling utama bagi penyakit Sinusitis.

Jangan biarkan anda jadi seperti ini..



Apa itu BELLA FORMULA SINUS CURE?

SINUS CURE digunapakai untuk melegakan dan mengurangkan simptom-simptom resdung seperti:

  • Selsema
  • Bersin
  • Batuk
  • Hidung berair
  • Jerawat
  • Kelemumur
  • Alahan terhadap makanan dan habuk
  • Sakit kepala dibahagian dahi
Sudah terbukti, ianya Menjadi. 
Jimat Dan Effektif.

BELLA FORMULA SINUS CURE


KELEBIHAN SINUS CURE :

  • Membantu menghilangkan gatal-gatal di muka & badan.
  • Membantu menghilangkan & mengeluarkan hingus & lendir
  • Membantu membaik pulih tisu-tisu yang rosak akibat jerawat.
  • Membantu menghilangkan & mengeluarkan bau busuk dalam hidung serta mulut akibat resdung.
100% daripada herba Semulajadi & dijamin SELAMAT / TIADA KESAN SAMPINGAN.



SOALAN LAZIM BERKAITAN DENGAN BELLA FORMULA SINUS CURE

1) Apakah fungsi Sinus Cure?
 Berfungsi untuk mengatasi masalah Resdung ( Sinusitis ) dan akan menampakkan kesan dalam masa 7 hari.

2) Berapa jumlah isi kandungan dan berapa lama penggunaan untuk setiap botol? 
Setiap botol mengandungi 30 kapsul dan penggunaan selama 15 hari..
Packaging terbaru mempunyai 60biji kapsul mampu bertahan selama 30 hari.

3) Bagaimana cara penggunaan? 
  • 15 tahun dan ke atas - makan 1 biji pagi dan 1 biji malam selepas makan setiap hari
  • 11 tahun - 14 tahun - makan 1 biji selepas makan setiap hari
  • 7 tahun hingga 10 tahun - makan 1/2 (separuh) biji selepas makan setiap hari
 4) Apakah bahan-bahan yang terkandung dalam setiap kapsul? 
Sinus Cure adalah berasaskan herba semulajadi dan terpilih.Antaranya:
  • Lignum Coscinium Blumeanum
  • Tuber Dendrocolla Pardalis
  • Lignum Ceasalpinia Sappan Lima
  • Lignum Vitex Pubescens
  • Channa Striatus    
  • Exsiplen sampai 

5) Adakah selamat digunakan? 
Sinus Cure selamat digunakan tanpa kesan sampingan

7) Adakah ibu mengandung boleh gunakan Sinus Cure?
Ibu mengandung TIDAK DIBENARKAN ambil Sinus Cure kerana bahan-bahan yang terkandung adalah berasaskan herba.

8) Adakah ibu menyusu boleh gunakan Sinus Cure?
Ibu yang menyusu anak yang berumur 7 bulan ke atas SAHAJA yang DIBENARKANambil Sinus Cure.

9) Bolehkah di ambil /makan bersama ubat/ suplement yang lain? 
Boleh, TAPI sebaiknya jarakkan penggunaan 2-3 jam.  



CARA PENGAMBILAN BELLA FORMULA SINUS CURE YANG DISARANKAN:

Dewasa (15 tahun ke atas )
1 biji pagi & 1 biji malam selepas makan.

Kanak-kanak (15 tahun ke bawah)
1 biji pagi selepas makan (boleh buka kapsul & campur dalam air) 

Solusinya? Jika anda pengidap resdung, cubalah SINUS CURE produk keluaran Bella Formula, yang mampu membantu anda mengatasinya secara selamat dan berkesan.



KENAPA ANDA PERLU PILIH BELLA FORMULA SINUS CURE?
  
SINUS CURE sudah MEMBANTU  ramai penghidap resdung dan ramai di antaranya masih memilih SINUS CURE sebagai supplement" kesihatan mereka.

SUDAH TERJUAL MELEBIHI 300,000 UNIT

Ianya 100% buatan Bumiputra dan DIJAMIN Halal serta dikilangkan di kilang bertaraf GMP. 

Amat Mudah Untuk Diamalkan. 
Anda hanya perlu "TELAN DAN MINUM" sahaja. 
Halal, selamat dan bersih. 
Kesan seawal 3 hari. 







6 Perubahan Yang Bakal Anda Rasai 
Selepas Amalkan Bella Formula Sinus Cure Original:

1.Rasa gatal-gatal pada wajah mulai berkurangan dan HILANG!
2. Jerawat yang disebabkan masalah Resdung mulai susut.
3. Hingus dan Lendir juga akan keluar dan hilang.
4. Selsema pada awal pagi semakin berkurangan.
5. Menghilangkan sakit kepala dan rasa berat pada wajah.
6. Menghilangkan nafas berbau dalam hidung dan mulut.

Dapatkan Harga Promosi : 30 biji RM30SM / RM35SS
                                                       60 biji RM45SM / RM50SS

Berminat…?
Fast Respons..

PM, Wasaap, Telegram or SMS 017-718 7881




TESTIMONI BELLA FORMULA SINUS CURE




































Dapatkan Harga Promosi : 30 biji RM30SM / RM35SS
                                                    60 biji RM45SM / RM50SS

Berminat…?
Fast Respons..

PM, Wasaap, Telegram or SMS 017-718 7881



Produk dijamin original, berkualiti dan harga murah mampu milik...!!

COD: Bandar Baru Uda, Tampoi, Kempas, Pasir Gudang, Skudai , sekitar Johor Bahru dan pos ke seluruh Malaysia...

Terima Kasih dan Happy Shopping....

Facebook Page:  Koleksi Surirumah
Instagram:  Koleksi_Surirumah

==============================================================



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...